Networks, New and Old
Networks, New and Old
transmediale/art&digitalculture |
transmediale/festival |
|
||||||||
|
CTM 2018 – TURMOIL |
26.01.–04.02.2018 |
Uneasy times demand uneasy music. CTM 2018 examines the state of music and sound practice in the face of a confusing and critical present. What is the sound of turmoil? What is an aesthetics of tumult? Is answering the world’s turmoil with aesthetic turmoil our only viable strategy? |
transmediale/festival |
Involuntary Conversion, Gobbledygook, and Mimicked Algorithms |
Caspar Stracke |
Durch linguistische Analyse und einen Blick auf die Geschichte von politischem Kauderwelsch seziert Künstler, Filmemacher und Kurator Caspar Stracke das in Finleys Werk Involuntary Conversion (1991) angewandte „Doublespeak“. |
|
||||||||
|
|
||||||||
|
CTM 2018 – TURMOIL |
26.01.–04.02.2018, Berlin |
Unbehagliche Zeiten erfordern unbehagliche Musik. CTM 2108 fragt nach dem Zustand der Musik angesichts dieser verwirrenden und problematischen Gegenwart. Was ist der Sound des Aufruhrs? Gibt es eine Ästhetik des Tumults? Ist dem Aufruhr der Welt mit ästhetischem Aufruhr zu begegnen wirklich eine brauchbare Strategie? |
Image Credits:
1: The Laboratory of Manuel Bürger.
2: Involuntary Conversion (1991) by Jeanne Finley. Screenshot.
3: Stringer/Reuters.
4: Still from The Tonight Show on 24 August 1995.
5: Still from Starfire, Sun Microsystems, 1994.
6: Shutter Stock.
7: CTM.
–